КАБІНЕТ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ —
ТВОРЧА ЛАБОРАТОРІЯ ВЧИТЕЛЯ
Навчальний кабінет і його основні завдання
Сучасна школа покликана освою¬вати нові організаційні форми навчально-виховного процесу, які б сприяли:
• швидкому і активному засвоєнню учнями необ¬хідної наукової інформації;
• створенню оптимальних умов для навчально-пізнавальної діяльності;
• вихованню духовності особистості.
Ефективність навчання залежить від багатьох ком¬понентів: майстерності вчителя, методів навчання, забезпеченості уроку технічними засобами навчання, змісту програм, навчального обладнання, засобів уп¬равління навчальним процесом.
Навчання предмета буде успішним, якщо в учи¬теля є можливість пояснювати новий матеріал, ви¬користовуючи наочність, сучасні педагогічні засоби навчання. Оптимально комплексне використання всіх засобів навчального обладнання, що зосереджене в кабінеті, допомагає вчителю досягти високого рівня засвоєння навчальних досягнень учнів.
У сучасній науково-педагогічній літературі даєть¬ся таке визначення навчального кабінету — це єдина, органічно зв'язана система навчального обладнання, змонтована в окремому приміщенні, оформлена від¬повідно до вимог наукової організації праці вчителя й учня, яка забезпечує високий рівень викладання предмета.
Кабінет іноземної мови має функціонувати як навчально-методичний центр і лабораторія, що відчувають значні можливості для підвищення ефективності навчально-виховного процесу, бути одним із засобів виховного впливу на підростаюче покоління, проводити роботу відповідно до державних виховних і освітніх завдань в організаційній єдності з усією діяльністю освітнього закладу.
Головним завданням кабінету іноземної мови є організація освітньо-виховної, методичної, науково-пошукової роботи учнів, учителів, узагальнення і поширення надбань педагогічного досвіду.
Кабінет іноземної мови відповідно до покладених на нього завдань:
• організовує підвищення науко¬во-методичного рівня вчителів, учнів, приділяючи особливу увагу вчителям, які ведуть фа¬культативні заняття, гуртки, лекторії тощо;
• забезпечує використання вчи¬телями сучасних педагогічних засобів навчання (мультимедій¬них проекторів, інтерактивних дошок, електронних педагогіч¬них засобів навчального при¬значення);
• проводить семінари, практику¬ми, лекції, групові та індиві¬дуальні консультації;
• надає допомогу керівникам (ак¬тиву) дитячих об'єднань, гуртків тощо в організації позакласної роботи;
• спрямовує роботу учнівських об'єднань (гуртків) на поглиб¬лення знань про культурно-іс¬торичний цілях розвитку ук¬раїнського народу і народів, мо¬ви яких вивчаються; проводить за проханням учи¬телів і учнів екскурсійні огляди, лекторії тощо; надає методичну допомогу тим, хто підвищує свій теоретико-практичний рівень шляхом са¬моосвіти;
• організовує роботу пошукових груп та узагальнює їх досвід;
• поширює кращий педагогічний досвід роботи через семінари-практикуми, огляди-виставки пошукових матеріалів, виступи-звіти творчих об'єднань і колективів, огляди-читання, конференції, місцеве радіомовлення, пресу тощо;
• спільно з відповідними органа¬ми управління закладу, учнів¬ського самоврядування координує роботу з пропаганди знань серед дітей і учнівської молоді.
Для чіткої організації роботи кабі¬нету іноземної мови про¬водяться такі види організаторської роботи:
• здійснюється психолого-педагогічне дослідження у педагогіч¬ному та учнівському колективах шляхом бесід, спостережень, анкетування, тестування з метою виявлення лідерів, можливостей, нахилів, здібностей, ін¬тересів, спрямувань;
• надаються необхідні рекоменда¬ції щодо ґрунтовного впрова¬дження у навчально-виховний процес сучасних технологій навчання та виховання, прово-дяться практичні заняття, бесіди з учителями-предметниками, класними керівниками; розподіляються обов'язки серед активу кабінету згідно з можли-востями і бажаннями..
• створюються ініціативні групи, до складу яких входять учителі, уч¬ні, батьки, представники гро¬мадськості; їх складом проводяться консультації, даються рекомен¬дації, здійснюється контроль;
• створюються умови для відчуття ра¬дості від добрих справ, для згуртування учнівського колективу;
• плануються конкретні заходи, а саме: екскурсії, концерти, свя¬та, вечори, конференції, вистав¬ки, зустрічі, лекції та ін.;
• формується всебічно розвинену соціально активну особистість, що керується загальнолюдськи¬ми (честь, людська гідність, совість, повага, любов) і куль¬турно-національними ціннос¬тями (працелюбність, волелюб¬ність, доброзичливість, добро, творчість тощо).
В основі організації роботи кабінету іноземної мови лежать такі основні принципи, як системність, наступ¬ність, безперервність, інтегрованість, творча співпраця.
Наявність добре обладнаного на¬вчального кабінету сприяє забезпе¬ченню високого рівня викладання іноземної мови, підвищенню ефек¬тивності праці вчителя та учня, рів¬ня навчальних досягнень учнів; прищепленню інтересів учнів до навчального предмета.
Правильна організація роботи кабінету сприяє комплексному використанню видів навчального обладн¬ання. А використання сучасних педагогічних засобів навчання розкриває великі можливості, суть яких полягає в наступному:
— можливості організації вчителів і учнів на науковій основі (здій¬снення наукової організації пра¬ці);
— якісному і раціональному вико¬ристанні сучасних педагогічних засобів навчання разом з тради¬ційною наочністю;
— активізації пізнавальної діяль¬ності учнів (у засвоєнні навчального матеріалу бере участь біль¬ше аналізаторів — слухових, зо¬рових тощо), що позитивно впливає не тільки на розум уч¬нів, але і на їх емоції;
— створенні широких можливостей для самостійної роботи учнів ;
— підвищенні інтересу учнів до матеріалу, що сприяє якісному засвоєнню основних знань, учить застосовувати їх на прак¬тиці, формує вміння робити ар¬гументовані висновки, а отже розвиває наукове мислення;
— забезпеченні міжпредметних зв'язків.
КОМПЛЕКСНЕ МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ
Комплексне методичне забезпечення — це сукуп¬ність нормативних, організаційних і методичних до¬кументів.
Комплексне методичне забезпечення предмета
1. Основна навчально-методична документація
1. Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти.
2. Концепція мовної освіти.
3. Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти.
4. Навчальна програма з предмета.
5. Методичні рекомендації щодо вивчення на¬вчального предмета.
6. Календарно-тематичний план.
7. Поурочні плани.
8. Матеріали для вимірювання стандартів мовної освіти:
а) контрольні роботи;
б) тести для самостійної роботи і контролю знань;
в) тематичні завдання;
г) матеріали державної підсумкової атестації. Тексти тренувальних вправ і завдань до ДПА;
ґ) матеріали для проведення моніторингових досліджень якості освіти.
9. Матеріали для підготовки до ЗНО.
10. Матеріали перспективного педагогічного до¬свіду.
11. Методичні розробки вчителів.
12. Вимоги до виконання письмових робіт і перевірки зошитів.
13. Перелік навчально-наочної та довідкової лі¬тератури, навчально-наочних та екранно-звукових по¬сібників, технічних засобів навчання
Комментариев нет:
Отправить комментарий